Sommario
Editorial. Umberto Eco, Hilary Putnam and their legacy for educational theory
Enricomaria Corbi
|
|
SYMPOSIUM-Peripheral Areas. Horizons and Pedagogical Perspectives
Simonetta Ulivieri, Fabrizio Manuel Sirignano
|
|
Introduction
Simonetta Ulivieri, Fabrizio Manuel Sirignano
|
|
Paolo Vittoria
|
|
Giuseppe Annacontini
|
|
Alessandro Tolomelli
|
|
Carolina Silva Sousa
|
|
Anita Gramigna
|
|
Cristina Allemann-Ghionda
|
|
Giuseppe Burgio
|
|
Maria Dimasi, Panagiotis G. Krimpas
|
|
Juan J. Leiva Olivencia
|
|
ESSAYS – SAGGI
Amelia Broccoli
|
|
Valerio Ferro Allodola
|
|
Maria Grazia Lombardi
|
|
Maria Rosaria Strollo
|
|
BOOK REVIEWS – RECENSIONI
M. Striano, R. Capobianco (a cura di), Bilancio di competenze all’università, Napoli: Federiciana Editrice Universitaria, 2016
Valentina Paola Cesarano
|
|
F. Cambi, La cura di sé come processo formativo. Tra adultità e scuola, Roma-Bari: Laterza, 2010 (edizione digitale, 2014)
Mariarosaria De Simone
|
|