Il rapporto tra periferie e università: l’esperienza del Forum coi Movimenti Sociali a Rio de Janeiro… e una proposta per Napoli
Abstract
Abstract
The text is organized into three main parts. The first theorizes the non neutrality of education that involves its political character. The second describes and reflects on the experience of the Forum of Social Movements, Popular Education and Universities in Rio de Janeiro: an experience that marked a different way of understanding and put in action the relationship between universities and suburbs. The third part theorizes critical education, dialogue and popular education as a references to the experience of the Forum and the relationships between universities and suburbs.
Riassunto
Questo testo è organizzato in tre parti principali. La prima teorizza la non neutralità dell’educazione che implica il carattere politico della stessa. La seconda descrive e riflette sull’esperienza del Forum dei Movimenti Sociali, Educazione Popolare ed Università a Rio de Janeiro: un’esperienza che ha segnato un modo diverso di intendere e realizzare il rapporto tra università e periferie. La terza parte teorizza l’educazione critica, dialogica e popolare come riferimento per l’esperienza del Forum e per la stessa relazione tra università e periferie.
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PDFRiferimenti bibliografici
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