Intercultural Educational Communication between Theory and Application

Giuseppe Spadafora

Abstract


Abstract: In this essay the author analyzes the concept of intercultural educational communication between the theory and the application. After having demonstrated the complexity of educational process of the individual according to the contemporary international research, he tries to establish a new model of intercultural educational communication just to understand the possibility of dialogue between different cultures and, therefore, the possibility to build, especially with the important role of the teacher, a school as “new laboratory of democracy” for the contemporary world.   

Riassunto: In questo saggio l’autore analizza il concetto di comunicazione educativa interculturale fra teoria e applicazione. Dopo aver dimostrato la complessità del processo formativo dell’individuo alla luce della contemporanea ricerca internazionale, egli tenta di stabilire un nuovo modello di comunicazione educativa interculturale per comprendere la possibilità di dialogo tra differenti culture e, quindi, la possibilità di costruire, specialmente grazie all’importante ruole del docente, una scuola come “nuovo laboratorio di democrazia” per il mondo contemporaneo.


Refback

  • Non ci sono refbacks, per ora.


Iscrizione al Registro Operatori della Comunicazione R.O.C. n. 10757